Tuesday 15 January 2013

Hari Pertama di Sekolah Menengah Xinmin

Pada jam tujuh pagi saya sudah berada di sekolah baru saya, Sekolah Menegah Xinmin. Saya berasa riang
untuk belajar di sekolah ini kerana kakak saya juga belajar di sekolah ini. Seperti pelajar-pelajar lain, saya
pergi ke dewan sekolah saya. Ada ramai pelajar-pelajar di situ. Seperti pelajar yang baru, saya tidak tahu mana kelas saya diletakkan. Untungnya, ada orang lain yang menolong saya untuk mencari kelas saya.Ramai pelajar-pelajar tidak tahu bagaimana kita bernyanyi lagu sekolah kita. Dua kawan saya dari sekolah rendah pergi ke sekolah ini juga.

8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Selvira saya berharap kamu seronok dapat bersekolah di sini dan belajar dengan kawan- kawan baharu ya, saya juga berharap blog ini tidak akan terbiar, selalulah 'update' blog ini sebagai wadah pemberlajaran BM awak di Xinmin. Ok?

    ReplyDelete
  3. Hi Selvira!! (: haha. Walaupun kamu selalu senyap di dalam kelas, saya pasti kamu akan mendapat ramai kawan-kawan baharu di dalam sekolah ini (:

    ReplyDelete
  4. Dua kawan dari sekolah rendah kamu? Saya tidak ada kawan dari skeolah rendah saya

    ReplyDelete
  5. Usah khuatir. Lama kelamaan, kamu akan dapat menyanyikan lagu sekolah dan juga membaca ikrar murid. :) Kamu juga akan biasa dengan keadaaan di sini. =)

    ReplyDelete
  6. Hari pertama sekolah selalu begitu...

    ReplyDelete
  7. Biasa untuk rindu kawan sekolah rendah.

    ReplyDelete
  8. Memang sukar untuk menyanyi lagu sekolah kita tetapi kita mesti cuba ingatkan lagu sekolah kita kerana kita akan belajar di sini untuk 4 tahun.

    ReplyDelete