Friday 8 February 2013

Tahun Baru Cina, 8/2/2013

Pada pukul 7.20 pagi, saya pergi ke sekolah. Di situ, kita merayakan Tahun Baru Cina. Dua pelajar menjadi host untuk sambutan ini. Saya tidak tahu apa mereka berkata kerana mereka berbual dalam Bahasa Cina, :( Selepas itu, kelas saya pergi ke rumah orang lain untuk mengumpulkan surat khabar untuk 'Spring It Up'. Kelas saya mengumpulkan banyak surat khabar, baju, kertas lama, permainan dan banyak lagi. Kita menyusun surat khabar itu. Kemudian, kita pergi ke sekolah lagi untuk Tahun Baru Cina. Kelas saya memenangi posisi kedua untuk pertandingan kelas dekorasi :) Pada pukul 11.40, kita boleh pulang ke rumah.

Saya berehat di rumah saya. Ibu dan saya menunggu untuk ayah saya jadi kita boleh pergi keluar untuk makan bersama. Keluarga saya (kecuali kakak saya kerana dia makan bersama kawannya) pergi keluar ke 'Greenwich' untuk makan malam.




No comments:

Post a Comment